0
1+

Akumulatory EFB to jedne z najczęściej wykorzystywanych akumulatorów w świecie motoryzacji. Charakteryzują się obecnością bardziej nowoczesnych technologii, dzięki czemu działają wydajniej od tradycyjnych modeli. Producenci wprowadzili je na rynek w odpowiedzi na rosnące wymagania osób zmotoryzowanych. Akumulatory tego typu wyróżniają się na tle innych również swoją specyficzną budową.

Jak zbudowany jest akumulator EFB?

Nad budową akumulatorów EFB pracują wykwalifikowani inżynierzy, niezależnie od tego jaka jest to marka akumulatora. Jeśli ktoś nie wie jak zbudowany jest akumulator EFB, powinien mieć świadomość tego, że zawarta w nim kratka dodatnia pokryta jest przy pomocy szklanej waty. Tym samym materiał aktywny może działać bardzo wydajnie, ponieważ otrzymuje dodatkowe wsparcie, ma to miejsce na jego płycie.

Akumulatory EFB charakteryzują się:

  • zwiększoną odpornością na poszczególne cykle pracy,
  • umiejętnością radzenia sobie z wszystkimi możliwymi obciążeniami mechanicznymi,
  • możliwością zastosowania w systemach Start-Stop,
  • odpornością na silne drgania i wstrząsy.

Nic dziwnego, że na rynku motoryzacyjnym są tak chętnie wykorzystywane zwłaszcza, że można je umieścić w różnych modelach samochodów osobowych, ale też dostawczych. Ponadto sprawdzają się w innych maszynach. W akumulatorach znajduje się także wzmocniona płytka ujemna. Dzięki temu akumulatory skutecznie radzą sobie z powstawaniem korozji. To zjawisko nie jest im straszne.

Jakie innowacje zastosowano w akumulatorach EFB?

Nie wiedząc jak zbudowane są akumulatory EFB, warto udać się do sklepu z akumulatorami Akustrefa.pl. Tamtejsi pracownicy wyjaśnią zainteresowanym z czego zbudowane są takie urządzenia oraz na jakiej zasadzie działają. Ponadto w sklepie można wyposażyć się w różne modele tego typu akumulatorów, które potem zostaną umieszczone w pojazdach klientów. Pracownicy sklepów Akustrefa.pl mogą zająć się również ich montażem.

W akumulatorach EFB zastosowano szereg innowacji. Wśród nich wyróżnia się odporność na duże obciążenia energetyczne oraz ulepszenie masy ujemnej, tak aby mogła ona przyjmować większe dawki prądu. Wprowadzono do niej węgiel. Akumulatory skonstruowane w taki sposób mogą się bezproblemowo ładować, a czas ładowania nie jest zbyt długi. Ciekawostką jest również zastosowanie nieco cięższego ołowiu. Zainteresowani powinni jednak zgłębić swoją wiedzę na temat ewentualnej wymiany akumulatora wykonanego w technologii EFB. Jeśli zaistnieje taka sytuacja, można go zastąpić wyłącznie akumulatorem stworzonym w tej samej technologii. 

1+

Zobacz także